Čini li vam se ponekad da vrijeme leti, ali od plaće do plaće prođe cijelo stoljeće? Postoji li način kako planirati potrošnju i doista se držati tog plana te na kraju mjeseca biti na nuli ili možda čak nešto i uštedjeti? Postoji nešto što možete probati, a zove se PLANIRANJE BUDŽETA.
Odredite fiksne troškove
Ako imate jako malo dijete kao obitelj koju smo posjetili, sigurno vam se čini da većina plaće odlazi na njega. To i nije toliko daleko od istine i zato smo pitali ove roditelje kako planiraju mjesečnu potrošnju. Na početku mjeseca odvajaju se iznosi za fiksne troškove kao što su krediti, gorivo, računi, a ova obitelj tu odmah planira i pelene te adaptirano mlijeko što je izvrstan potez budući da je to gotovo uvijek isti iznos svakog mjeseca. Njihov izbor je dm jer tu uvijek mogu računati na trajno dobre cijene bez dodatnog gubitka vremena i energije u potrazi za akcijama koje često mogu biti i varljive.
Odredite varijabilne toškove
Velika stavka u kućnom budžetu su takozvani varijabilni troškovi – odjeća, obuća, kozmetika, hrana, piće... I ova obitelj smatra da najviše novca odlazi upravo na ovu kategoriju. Kad je hrana u pitanju, planiranjem obroka možemo riješiti nekoliko muha jednim udarcem. Dovoljno je imati barem okviran plan za jedan tjedan te u kuhinji osigurati uvijek temeljne sastojke za spremanje obroka – tako ćete smanjiti stres oko kuhanja, ali i odlaske u kupovinu smanjiti na minimum. Logičan slijed je da ako planiramo (rjeđe) odlaske u kupovinu, više ćemo uštedjeti jer dobro znamo da se uvijek nešto kupi „usput“.
Ne zaboravite da hranu koja se ne pojede možete zamrznuti ili preoblikovati u drugo jelo, a jednom mjesečno napravite „čišćenje frižidera“ i napravite jelo od namirnica kojima brzo ističe rok. Tako ćete potrošiti sve zalihe i iznenaditi se kakav ukusan obrok može nastati kada malo uključimo maštu.
Ako i vi i partner radite smjenski rad baš kao što je slučaj i u ovoj obitelji, planiranje obroka isprva će se možda činiti nemoguće i besmisleno. Međutim, zar nije dobra motivacija za planiranje ako znate da će vas u bilo koje doba dana i noći u domu dočekati dovoljan broj namirnica za spremiti kvalitetan obrok, i da na povratku iz noćne smjene ne morate prvo u trgovinu kupiti namirnice za jelo koje još niste ni smislili?
Obratite pažnju na organizaciju svoje kuhinje
Možda se pitate kakve to sad ima veze s uštedom i budžetiranjem, ali itekako ima. Ako vam je kuhinja organizirana i funcionalna, u svakom trenutku znate gdje je što i jednostavno dolazite do stvari, neće vam se dogoditi da kupite nešto što već imate, a ni ne znate da imate. Obitelj koju smo posjetili ima relativno malenu kuhinju, i u skladu s tim, ne rade velike zalihe. Zato je za njih idealno planiranje tjedne (a ne dvotjedne ili mjesečne) kupovine, jer da gomilaju velike zalihe, namirnice ne bi mogle biti dobro organizirane, pogubile bi se po kutevima ormarića, pokvarile i na kraju bacile.
Odredite kratkoročne i dugoročne ciljeve
Bilo bi dobro zapisati ciljeve – kratkoročne i dugoročne – oni će vas motivirati da obratite pažnju na to gdje vam trenutno odlazi novac, a ne bi trebao. Ako tek krećete u planiranje budžeta i ne znate kako, započnite s praćenjem potrošnje mjesec-dva. Zapisujte svaki odlazak u trgovinu, svaku kavu, doslovno svaki trošak koji imate i kad taj iznos vidite crno na bijelom, bit će vam puno jasnije kako dalje.
Uvođenjem planiranja obroka ova obitelj uočila je veliku razliku u troškovima koji odlaze na hranu – već prvi mjesec troškovi za hranu bili su 15% manji od uobičajenog. Manje je i bacanja hrane te su zadovoljniji lakoćom pripreme kad već unaprijed znaju što kuhaju i imaju sve potrebne namirnice u kuhinji.
*Sadržaj napravljen u suradnji s dm Hrvatska
Dobre cijene u svako vrijeme
Izbjegnite nepotrebno gomilanje stvari i trčanje od trgovine do trgovine jer dm vam omogućuje uštedu pri svakoj kupnji uz DOBRE CIJENE U SVAKO VRIJEME! Brojnim proizvodima su snižene cijene kroz ovaj program, a dm jamči da će ostati takve minimalno četiri mjeseca. Pronađite širok izbor proizvoda za vas, obitelj i kućanstvo te kvalitetniju prehranu i zdraviji život. Kupujete proizvode kad vam doista trebaju i stvorite održivije potrošačke navike.