Trikovi za organizaciju primanja i troškova

Stručnjakinja je 'pročešljala' kućni budžet mladog para i otkrila gdje se najviše može uštedjeti, pogledajte njezine savjete

FOTO: Jana Obradović

„Srijeda poslijepodne, na poslu smo se zadržali dulje nego obično. Žurimo doma, umorni i gladni, s vrata idemo ravno u frižider, pa u ostavu...i shvatimo da nemamo ništa od čega bih mogli napraviti brzi obrok. Na kraju naručujemo nešto dostavom i razmišljamo zašto se (opet) nismo bolje organizirali?“ – ovom anegdotom nam je mladi par odgovorio na pitanje što misle gdje „curi“ novac – uglavnom na neplanirane troškove, hranu, odjeću i kozmetiku. Kako tome doskočiti?

Bolje raspolaganje kućnim financijama

Svjetlana i Ivan su mladi par koji živi u unajmljenom stanu, fiksne troškove koje imaju (najam, režije, auto) uglavnom bez problema planiraju i uvrštavaju u mjesečni budžet, no kad je riječ o varijabilnim troškovima, smatraju da im tu jako puno novca odlazi. Planiranje budžeta nije neka prezabavna aktivnost (možda zvuči i malo zastrašujuće), ali je nužna kako bismo bolje kontrolirali kućne financije.

FOTO: Jana Obradović

Ključno je napraviti reviziju dva ili tri mjeseca unatrag (ako većinu toga plaćate karticama, to ne bi trebao biti problem) i napraviti mjesečni prosjek troškova. Ako hoćete i korak dalje, kategorizirajte troškove – koliko novca odlazi na dostave, koliko na kozmetiku, koliko na noćne online kupovine odjeće... Bez suočavanja s ovim brojkama nećete moći krenuti naprijed. Kad je sve na papiru, stvar je balansa i odluke: na što želim, a na što ne želim trošiti novac u budućnosti?

Može li se uštedjeti i novac i vrijeme?

Konkretno, pronađite trgovinu u kojoj ćete moći kupiti većinu proizvoda koje koristite – kozmetiku, sredstva za čišćenje, hranu. Tako ćete u jednom mahu riješiti nekoliko kategorija i uštedjeti na vremenu. Smanjit ćete i odlaske u kupovinu u kojima uvijek kupimo nešto što nam zapravo ne treba.

FOTO: Jana Obradović

Kad je kozmetika u pitanju, često imamo puno više toga nego što koristimo. Lijepa ambalaža i još ljepši opisi očekivanih učinaka namame nas da kupimo puno sličnih proizvoda. Ako se zaputite do kupaonice i provjerite rokove trajanja, iznenadit ćete se da su mnogi od tih proizvoda već odavno trebali biti u smeću. Koliko je to bačenog novca, a sve zbog neplanirane kupovine...

Planiranje online kupovine

Pandemijsko vrijeme donijelo je i jednu zanimljivu promjenu, a to je da smo sve češće počeli šopingirati online. Internet je pojednostavnio način na koji kupujemo, a nabava preko webshopova pruža niz prednosti. Online možete usporediti cijene i asortimane, cijelo vrijeme vam je vidljivo stanje košarice, a naručiti možete od 0-24 i to iz udobnosti vlastitog doma. U ovom slučaju nama je najzanimljivija mogućnost planske online kupnje jer uz organiziranu listu potrepština možemo uštedjeti ne samo novac, nego i hrpu našeg dragocjenog vremena.

FOTO: Jana Obradović

Dakle, ako krećete u planiranje budžeta prvi put, evo plana kojim se trebate voditi:

  • popišite sve mjesečne primitke novca
  • zapišite sve mjesečne fiksne troškove (najam/kredit, režije, automobil...)
  • zapisujte sve varijabilne troškove tijekom mjeseca ili sakupite te podatke za zadnja 3 mjeseca (odjeća, obuća, hrana, kozmetika, higijenski proizvodi, proizvodi za čišćenje)
  • zapišite kratkoročne (putovanja, ljetovanja, kupnja neke usluge ili proizvoda) i dugoročne ciljeve (kupnja automobila, stana, daleko putovanje...)
  • planirajte moguću štednju
  • redovno pratite stanje

Možda vam se u početku čini komplicirano, no benefite ćete vidjeti već prvi mjesec. A ciljevi koje budete putem ostvarivali, pomoći će vam da nastavite i da vam budžetiranje postane rutina.

*Sadržaj napravljen u suradnji s dm Hrvatska

AUTOR: Ivana Šušković | 31. siječnja 2022.

Dobre cijene u svako vrijeme

Izbjegnite nepotrebno gomilanje stvari i trčanje od trgovine do trgovine jer dm vam omogućuje uštedu pri svakoj kupnji uz DOBRE CIJENE U SVAKO VRIJEME! Brojnim proizvodima su snižene cijene kroz ovaj program, a dm jamči da će ostati takve minimalno četiri mjeseca. Pronađite širok izbor proizvoda za vas, obitelj i kućanstvo te kvalitetniju prehranu i zdraviji život. Kupujete proizvode kad vam doista trebaju i stvorite održivije potrošačke navike.