„Srijeda poslijepodne, na poslu smo se zadržali dulje nego obično. Žurimo doma, umorni i gladni, s vrata idemo ravno u frižider, pa u ostavu...i shvatimo da nemamo ništa od čega bih mogli napraviti brzi obrok. Na kraju naručujemo nešto dostavom i razmišljamo zašto se (opet) nismo bolje organizirali?“ – ovom anegdotom nam je mladi par odgovorio na pitanje što misle gdje „curi“ novac – uglavnom na neplanirane troškove, hranu, odjeću i kozmetiku. Kako tome doskočiti?
Bolje raspolaganje kućnim financijama
Svjetlana i Ivan su mladi par koji živi u unajmljenom stanu, fiksne troškove koje imaju (najam, režije, auto) uglavnom bez problema planiraju i uvrštavaju u mjesečni budžet, no kad je riječ o varijabilnim troškovima, smatraju da im tu jako puno novca odlazi. Planiranje budžeta nije neka prezabavna aktivnost (možda zvuči i malo zastrašujuće), ali je nužna kako bismo bolje kontrolirali kućne financije.
Ključno je napraviti reviziju dva ili tri mjeseca unatrag (ako većinu toga plaćate karticama, to ne bi trebao biti problem) i napraviti mjesečni prosjek troškova. Ako hoćete i korak dalje, kategorizirajte troškove – koliko novca odlazi na dostave, koliko na kozmetiku, koliko na noćne online kupovine odjeće... Bez suočavanja s ovim brojkama nećete moći krenuti naprijed. Kad je sve na papiru, stvar je balansa i odluke: na što želim, a na što ne želim trošiti novac u budućnosti?
Može li se uštedjeti i novac i vrijeme?
Konkretno, pronađite trgovinu u kojoj ćete moći kupiti većinu proizvoda koje koristite – kozmetiku, sredstva za čišćenje, hranu. Tako ćete u jednom mahu riješiti nekoliko kategorija i uštedjeti na vremenu. Smanjit ćete i odlaske u kupovinu u kojima uvijek kupimo nešto što nam zapravo ne treba.
Kad je kozmetika u pitanju, često imamo puno više toga nego što koristimo. Lijepa ambalaža i još ljepši opisi očekivanih učinaka namame nas da kupimo puno sličnih proizvoda. Ako se zaputite do kupaonice i provjerite rokove trajanja, iznenadit ćete se da su mnogi od tih proizvoda već odavno trebali biti u smeću. Koliko je to bačenog novca, a sve zbog neplanirane kupovine...
Planiranje online kupovine
Pandemijsko vrijeme donijelo je i jednu zanimljivu promjenu, a to je da smo sve češće počeli šopingirati online. Internet je pojednostavnio način na koji kupujemo, a nabava preko webshopova pruža niz prednosti. Online možete usporediti cijene i asortimane, cijelo vrijeme vam je vidljivo stanje košarice, a naručiti možete od 0-24 i to iz udobnosti vlastitog doma. U ovom slučaju nama je najzanimljivija mogućnost planske online kupnje jer uz organiziranu listu potrepština možemo uštedjeti ne samo novac, nego i hrpu našeg dragocjenog vremena.
Dakle, ako krećete u planiranje budžeta prvi put, evo plana kojim se trebate voditi:
- popišite sve mjesečne primitke novca
- zapišite sve mjesečne fiksne troškove (najam/kredit, režije, automobil...)
- zapisujte sve varijabilne troškove tijekom mjeseca ili sakupite te podatke za zadnja 3 mjeseca (odjeća, obuća, hrana, kozmetika, higijenski proizvodi, proizvodi za čišćenje)
- zapišite kratkoročne (putovanja, ljetovanja, kupnja neke usluge ili proizvoda) i dugoročne ciljeve (kupnja automobila, stana, daleko putovanje...)
- planirajte moguću štednju
- redovno pratite stanje
Možda vam se u početku čini komplicirano, no benefite ćete vidjeti već prvi mjesec. A ciljevi koje budete putem ostvarivali, pomoći će vam da nastavite i da vam budžetiranje postane rutina.
*Sadržaj napravljen u suradnji s dm Hrvatska
Dobre cijene u svako vrijeme
Izbjegnite nepotrebno gomilanje stvari i trčanje od trgovine do trgovine jer dm vam omogućuje uštedu pri svakoj kupnji uz DOBRE CIJENE U SVAKO VRIJEME! Brojnim proizvodima su snižene cijene kroz ovaj program, a dm jamči da će ostati takve minimalno četiri mjeseca. Pronađite širok izbor proizvoda za vas, obitelj i kućanstvo te kvalitetniju prehranu i zdraviji život. Kupujete proizvode kad vam doista trebaju i stvorite održivije potrošačke navike.